TAK SUNGGUH TAK KATA…Tak habis-habis penghinaan PAS terhadap wanita

Oleh makyong

wasilah1.jpg 

PAS tidak pernah ikhlas atas apa saja yang dilakukannya. Apa yang mereka tahu, melaksanakan dan bersetuju untuk melakukan sesuatu jika ia akan memberi keuntungan dan extra point kepada PAS.

Pernah satu ketika dulu PAS menindas dan menghina kaum wanita dengan semahu-mahunya. Mereka tidak membenarkan wanita menyertai pertandingan Musabaqah, tidak boleh berpakaian cantik, tidak boleh bersolek, tidak boleh bekerja malam, tidak layak untuk memegang apa-apa jawatan penting termasuk wakil rakyat dan macam-macam lagi penindasan dan penghinaan.

Rakyat wanita Kelantan khususnya (sebab penindasan ini dilakukan oleh PAS di bawah kerajaannya) menjadi keliru dan marah kerana wanita di Kelantan merupakan rakyat yang sentiasa bekerja keras dan pantang dihalang jika sesuatu itu tidak membawa keburukan.


Kemudian, apabila PAS merasakan mereka berada dalam keadaan kritikal dan hampir kecundang dalam pilihanraya, mereka mula menukar pendirian. PAS mula mengizinkan rakyat wanitanya melakukan segala apa yang dihalang sebelum ini termasuk menjadi wakil rakyat.


PAS melakukan ini semua semata-mata kerana mereka merasakan kaum wanita adalah penyumbang utama untuk menang dalam pilihanraya. Bagi mereka dengan menukar sedikit pendirian (walaupun hanya secara luaran) pun tidak mengapa asalkan ia member keuntungan kepada politik PAS!


Apabila PAS menang lagi di Kelantan, mereka kembali menindas kaum wanita (mereka tukar pendirian dulu pun secara luaran saja, jauh di dalam hati hitam mereka masih lagi menindas dan menghina wanita) tapi mereka sudah gerun untuk menindas wanita dewasa.


Mereka menzalimi wanita muda yang minat bersukan. Silat, tomoi dan sepak takraw wanita telah dihalang penyertaan wanita oleh PAS sekeras-kerasnya malahan Menteri Belia dan Sukan Malaysia turut dikutuk habis-habisan oleh mereka (maklumlah menteri tu perempuan, apa lagi…..tindaslah).


Tapi apa dah jadi sekarang ni? Nik Aziz sendiri mula mengalu-alukan penyertaan wanita dalam sukan ini. Kenapa? Hanya kerana mereka mula merasakan bahawa pengundi muda merupakan penyumbang kepada kemenangan pilihanraya akan datang! Sebab itulah mereka ubah pendirian pasal sukan wanita ni (tapi secara luaran sajalah, supaya pengundi muda ini menyokong mereka).


Dalam diam-diam tanpa disedari oleh kaum wanita (sama ada wanita dewasa atau wanita muda), PAS sebenarnya terus-terusan menindas dan menghina wanita. Tapi kali ini secara senyap dan halus.


Sama-sama kita baca artikel yang penulis petik dari sebuah akhbar PAS yang diedar di Kelantan.

 

wasilah.jpg

BUKTI!!! Sila klik

Advertisements

8 Respons so far »

  1. 1

    liPAS said,

    PAS memang camtu…..bermuka2……
    n.ajis tua tu pun bleh buat mursyidul sedangkan n.ajis tu dh nyanyuk…cakap kejap camtu kejap camni

  2. 2

    sarungkeris said,

    nik aziz dah tue…..nyanyuk…..

  3. 3

    chempaka said,

    wahai kaum2 hawa terutama di kelate……sedarlah bahawa selama ini wanita2 hanya dipermainkan dan ditipu oleh puak-puak pas…..mereka puji, mereka izinkan hanya sebab nak undi…lepas dapat undi mereka blah…..kembali hina wanita….sbb tu bini n.ajis muko mase semace sbb n.ajis reti kurung jah…mesti bini n.ajis sdiri pun tk puas ati dgn caro n.ajis dok hina ore tino tapi sbb tok laki dio tu MB, maka terpaksolah dio senyum depe rakyat tapi senyum buat2 kejap jer pastu mase balik…

  4. 4

    anakmalaysia said,

    nik ajis tu dulu kemain lagi ckp tun mahathir nak pegang jawatan sampai mati.. sekarang Allah dah tunjuk kt rakyat.. agaknye, bile pulak giliran nik ajis tu nak resign yek..? nak tgu sampai mampoih kot.. masalah nye, org PAS ni tetap butekan mate & hati.. PAS ni mmg buduh….

  5. 5

    aku said,

    kpd pembodek2 umNO…

    x de isu lain ke nak ko keluar kn? jemu aku dok dgr benda yg sama je…
    dh x de isu ke?

    klu x tahu pasal agama x payah dok komen…nnt jd dosa lak dok komen…

    sukan klu tutup x pe la…nie atlis wanita islam pakai bikini? apa hukum wahai pembodek2 umNO? mesti boleh punya…kn islam had-had hari…hehehe…

    cara umNO mbela kaum wanita…
    x tutup aurat x pe…tutp aurat time ada kematian je tu pun ala kadar je
    pakai seksi2 x pe…trend alaf baru…baru la mlambang kn kemodenan malaysia….malaysia booooooleh!

  6. 6

    hamPAS nyior said,

    naper dgn isu nih? ko dan puak pas dh tkleh nk pertikaikan? sbb ko dan puak pas memang betul mempermainkan wanita…..udah ler nk timbulkan hal-hal lain…..cam ginila baru org ble percaya, siap ada bukti lg…..tk mcm ko dan puak pas ckp ikut sedap mulut jer…

  7. 7

    wan tan said,

    memang patut wanita malaysial kena kutuk….
    depermainkan dari kecik lagi….
    kecik-kecik lagi dah kena rogol pastu dibunuh…
    ha.ha.ha padan muka kat korang yang sokong BN
    sokong lagi! harap-harap anak-anak korang jadi cam nurin jazilin

  8. 8

    hamba said,

    salam,

    sebelum berkata, menyuarakan pandangan (sesetgh menghina, apa natijahnya menggunakan n.ajis ?) – walau apapun pandangan anda, nik aziz merupakan menteri besar terbaik yg pernah malaysia lihat. Menghalang wanita daripada berbuat sesuatu yg bertentangan dgn fitrahnya – adalah lebih mulia berbanding menyokong konsep gerakan yg tidak berlandaskan sesuatu yg kukuh.

    islam melindungi wanita. itu perlu diingati, dan perubahan dibuat bukan kerana TAKUT, tapi atas dasar keperluan. apalah gunanya wanita itu tangkas bertomoi, sedangkan fitrahnya bukan begitu.

    wallahualam.

    the people have spoken. neither you would like to reject the truth, accept it. Islam has its own method to save us.


Comment RSS · TrackBack URI

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: