ALAHAI….MEREKA ANIAYA NIK AZIZ

Oleh Al-Haq

nik_aziz2.jpg

Nik Aziz terlalu penat dengan kerenah ahli-ahlinya sehingga beberapa kali terpaksa dimasukkan ke hospital


Kisah Ustaz Nik Aziz Nik Mat untuk bersara dari politik ini telah disuarakan oleh beliau sendiri  sejak 10 tahun lepas lagi.


Apabila ia jadi kemuncak kekusutan peperangan dingin antara Nik Aziz dan Ustaz Ab. Halim Abd Rahman, Timbalannya masa itu yang didalangi sekumpulan pemimpin muda PAS yang bercita-cita tinggi. Nik Aziz dah tak sanggup lagi dan sudah penat dengan kerenah dan ‘politiking’ golongan yang gila kuasa ini.


Manakala Timbalan Menteri Besar masa itu, Dato’ Abdul Halim Abdul Rahman, yang dikenali dengan nama Ustaz Halim berkelulusan M.A dari Al-Azhar, Mesir, dikatakan oleh ahli-ahli PAS beliau pandai mentadbir negeri, baik pula dengan istana, pandai berjenaka dan tidak mengkafirkan orang UMNO, maka dia dilihat sebagai bakal pengganti Menteri Besar Kelantan yang amat layak.


Lalu Ustaz Halim dicantas terus oleh golongan pemimpin muda PAS.


Kini Nik Aziz benar-benar nak bersara dan telah disiapkan jadual dan tempat-tempat yang dia nak mengajar kitab (agama) nanti.


Tetapi kerana golongan muda PAS Kelantan ini dapat tahu tanpa Nik Aziz mereka tidak boleh memerintah Kelantan, lalu mereka pujuk Nik Aziz agar terus bertanding pilihanraya sebagai umpan, tapi yang pasti Nik Aziz sudah disahkan tidak akan jadi Menteri Besar.


“Seorang muda yang bercita-cita tinggi akan jadi MB baru di Kelantan jika PAS menang,” kata seorang penyokong kanan PAS kepada kami dan menambah “lepas itu PAS hancur terus!”.

Pas sudah tidak relevan lagi !!!

Advertisements

5 Respons so far »

  1. 1

    liPAS said,

    tk heran lah kalau n.ajis kata dia akan jd menteri besar sampai mati…..kwang kwang kwang

    dulu n.ajis mengata kat Tun Mahathir dh tua, nyanyuk……tp tun dh lama letak jawatan tp n.ajis?????? dh tk ingat mati ker??

  2. 2

    unknownless said,

    dah masa untuk pelapis baru memeritah kelantan…nik aziz dah patut undur diri..

  3. 3

    chempaka said,

    dituju khas untuk n.ajis……insaf dan sedarlah diri tu dh tua….masalah org gaji tok selesai lagi….masalah stesen minyok petronas n.ajis di pulau melako tok selesai lagi…..masalah anok jate demo tok selesai lagi…..chekak ko demo nk tanggung masalah negeri pulok????

    patut pun demo tuke kecek n bukok mulut jah tapi atah arahan ore lain sbb demo tokde nk pikir masalah rakyat n negeri…..nok pikir masalah personal pun tok selesai2 lagi……

    bo lah…demo tu tuo doh…

  4. 4

    aku said,

    tua2 tok guru x myusah kn rakyat kelate… nak suruh nuar musa jg MB kelate? duit PPRT pun hilang….ada hati nk jd MB…

    moga2 PRU 12 nie pas sapu bersih kerusi ADUN…jgn bg puak2 umNO merosak kn negeri kelantan

    aku tetap akan sokong tok guru jd MB kelanta…

  5. 5

    hamPAS nyior said,

    x menyusahkan ko kata??? sbb ada mb yg hanya tukang buka mulut tp tkleh pk sdiri tu lah yg lebih menyusahkan malah membebankan rakyat…..

    sokonglah sbb ko pun bimbang pas kelate tgh berkocak skrg ni….tggu masa nk rebah jer…..


Comment RSS · TrackBack URI

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: