ANWAR GELEK 360′

Oleh makyong


Anwar memang suka gelek. Kalau semalam dia dah gelek gelek, hari ini gelekannya lagi hebat sampai 3600. Tapi jantan gelek…loya rasa tekak ni tapi Anwar suka….


Hari ini semua orang sibuk bercerita mengenai Altantuya. Seorang model Mongolia yang dibunuh dengan cara diletupkan.


Dalam selitan ramai-ramai orang, Anwar muncul untuk menjadi hero penglipurlara. Mulut luasnya dibuka menampakkan segala penipuan yang bakal diluahkan. Anwar bersungguh-sungguh mengatakan kes ini ada kaitannya dengan Timbalan Perdana Menteri Malaysia, YAB Dato’ Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak.


Kemana-mana sahaja dia pergi, Anwar mesti menceritakan kes Altantuya ini. Apakah sebenarnya yang membimbangkan Anwar mengenai kes Altantuya ini? Sehingga Anwar begitu berminat untuk bercerita kepada sesiapa sahaja mengenainya.

Kita berbalik kepada sejarah Anwar sebelum penahanan beliau. Nalla sendiri pun kagum dengan kehendak seks Anwar yang luar biasa itu. Apa lagi hubungannya dengan wanita-wanita cantik seperti Shamsila, Norlaila, Sharifah Intan memang menjadi kegilaan Anwar. Dia sememangnya minat kepada perempuan-perempuan cantik apatah lagi kalau perempuan itu putih melepak, rambut panjang, tinggi lampai dan lemah lembut.


Sekarang kita kembali kepada Altantuya. Seorang yang cantik, putih melepak, gebu, tinggi lampai, rambut panjang, lemah lembut. Memenuhi ciri-ciri wanita yang layak menghairahkan Anwar!


Tidakkah kita terfikir, adakah Anwar bersungguh-sungguh mengambil berat dan menunjukkan keprihatinan kepada kes pembunuhan Altantuya ini kerana ada sebabnya tersendiri? Takkanlah Anwar hendak membela orang yang tidak dikenalinya. Apatah lagi yang ada sekarang ini hanyalah kedua ibubapa Altantuya sahaja. Yang pastinya mereka ini lah penyimpan rahsia utama sekarang ini.


Maka, kalaulah kehendak kedua ibubapa Altantuya berjaya bermakna selamatlah segala rahsia yang disimpan. Kalau kehendak mereka untuk menghukum Razak Baginda tidak berjaya maka, pecahlah tempayan stor rahsia dan berteraburlah segala rahsia ke seluruh pelusuk dunia.


Inilah yang sebenarnya ditakuti oleh Anwar. Kenapa dia menonjolkan diri dengan watak seorang yang bersimpati akan kes Altantuya ini. Bersimpati kepada kedua ibubapa Altantuya. Orang asing dari Mongolia. Dan inilah sebabnya Anwar mencuba bersungguh-sungguh dalam usaha jahatnya.


Supaya ceritanya menjadi lebih sensasi, Anwar mengaitkan pula kes ini dengan TPM kerana yang dituduh melakukan pembunuhan adalah orang-orang di bawah Kementerian Pertahanan.


Hai Anwar…kalau nak melariskan air liur mulut besar kau itu pun, tengok-tengok jugalah jalan ceritanya. Selak-selak jugalah sejarah sendiri…..

Advertisements

10 Respons so far »

  1. 1

    mus said,

    dont be an idiot

  2. 2

    sotong said,

    Hang ampulah Najib tu cukup-cukup….Kot-kot dia boleh lepas Normah untuk hang gesel pipi dia macam antis Hindustan tu….

  3. 3

    Pembebel said,

    Bro, aku bukan penyokong Anwar tapi aku rasa ko kena banyak stadi lagi la.. Jangan plak nama ko rosak dek kerana butanya hati nak melihat perkara yang benar. Sori eh, jangan amik ati.

    p/s: Ramai jugak orang politik kuat BN aku jumpa mengaku yang kes tu memang kes Najib. Kerajaan x kan x nak back up mamanda menteri no. 2 negara? Malu la weii kat orang luar..

  4. 4

    MAN BAI said,

    nak cerita panjang lebar buat apa sebab jawapan dalam bab ni pendek aje
    apa yang diributkan sangat hal ni ,benda tak der apa apa

    motif yang sebenarnya si(AI) tak puas hati dulu dia kena so now cari kawan le,konon konon nya bukan dia sorang yang kena

    jadi cerita Altantuya tu saja dikaitkan demi mengambil kesempatan lepas tu pilih pulak si TPM(Datuk) Najib

    just to balance situation

    TPM = TPM

    same….same…

    itu aje

  5. 5

    rm1juta said,

    Kita tunggu dan lihat.Mahkamh belum jatuhkan hukum….

  6. 6

    liPAS said,

    sebenarnya anwar tu nk cari politic mileage….yerlah air liur dia dah tak laku…..jadi, saat-saat genting, dia dh nk tumbang ni, pastu najib pun dok diam…..aper lagi, dia hentamlah….

    reka cerita pasal org no. 2 negara, mana org tak nak dengar walaupun anwar tahu orang tak caya tapi sekurang2nya masa dia dok menglipurlara tu ada lar org pasang telinga…..

    anwar ni memang suka “cara murahan”……dari hal politik sampailah hal seks…..

    skrg ni mahkamah dah bukak kes altantuya, senyaplah dia sebab sebelum ni dia ingat kes tu lambat lagi nak disebut di mahkamah jadi blehlah dia guna mulut besar dan air liur dia tu sepuas2nya…..dah jelas najib tak tersenarai pun…..

  7. 7

    aku said,

    lipas..

    klu anuar reka cerita nape x tangkap bwh akta ISA? dakwa la terus? smp skarang x de apa2 tindakan atas anuar pun…

    tu menanda kn najib ada ‘kes’ dlm hal nie… najib kn TPM mesti kena lindung…

    kesian 2 org polis yg jd ‘kambing hitam’ najib

  8. 8

    hamPAS nyior said,

    huh, memang dasar malas membaca dan ketinggalan…..ko x tgk berita dan x baca s/khabar ker??? malas nk crita byk kat si ‘aku’ si katak bawah tempurung….gi cr s/khabar cepat…jgn jd bodoh dok dgr buah mulut org jer

  9. 9

    Kawe said,

    AKU.. Kawe tok tau demo sokong PAS @ PKR. Tp jange semptkan fikiran demo. Kawe sendiri bkn penyokong UMNO tp kito keno la berfikiran terbuko. Allah bui akal fikiran spayo kito blh berfikir dgn waras & baik..
    Kawe sokong jika kejahatan pemimpin mana2 parti dibongkar krn kito toksir pemimpin jahat dlm mana2 parti. Hampir semuo pemimpin parti ado buat saloh. Kito singkirkan pemimpin mace nih spayo semua parti bersih & suci tanpa was2..
    Anwar tok layok jd pemimpin & kawe hrp PAS jauhkan diri dr PKR. Kalu Anwar nok jd tok jogho negara kebajikan, tok payoh la. Dulu Anwar jugok hok punyo kijo nok menaikkan yuran ipt & nok ikut agenda imf maso kegawatan ekonomi. Kalu pasal nok turunkan harga minyok, silo blaja banyok2 mengenai Hubert theory of peak oil..

  10. 10

    zul kapan said,

    kalau nk judge 1 1 al 2,make sure dengaq dulu cheghita 2 2 pihak…jgn main hntm ja.byk2kn study…..majulah islam utk ngra


Comment RSS · TrackBack URI

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: