GELEK ANWAR GELEK…

Oleh makyong

kopidangdut.gif

 Pemimpin pujaan PKR sedang berdangdut


Anwar Ibrahim memang hebat. Dialah manusia paling hebat seantero dunia. Dia hebat berbicara ketika di luar Negara. Di luar Negara dia bersyarah dan menceritakan pelbagai perkara mengenai Malaysia. Syarahannya bukan berkisar tentang kebaikan dan kelebihan Malaysia dan pemimpinnya tapi berkisar tentang cerita-cerita rekaan Anwar sendiri berkenaan keburukan dan kelemahan Malaysia dan pemimpinnya.


Ketika dalam Negara pun Anwar tetap hebat. Dia dijemput oleh pelbagai pihak pembangkang untuk berceramah. Mulut luas Anwar begitu laku dikalangan pro-pembangkang. Apa sahaja yang Anwar laungkan, semuanya diterima bulat-bulat. Tidak sedikit pun yang dipertikaikan.


Kalau zaman awal-awal Anwar ditahan dulu, dia hanya pandai laungkan REFORMASI, dan semua peminatnya akan turut melaungkan reformasi. Melakukan reformasi ala Anwar seperti bakar kenderaan, rosakkan bangunan, lawan pihak berkuasa dan pelbagai kekecohan.

Bila Anwar dipenjarakan, dia mengadu sakit belakang dan katanya dia perlu mendapatkan rawatan di luar Negara. Peminatnya pula terus-terusan meyokong beliau dan mendesak kerajaan mengizinkan Anwar berubat di luar Negara tambahan pula mereka lihat Anwar terlalu sakit ketika dia menziarah pengkebumian bondanya. Sakit yang teramat sehingga terpaksa dipapah. Tekanan demi tekanan penyokongnya beri pada kerajaan Malaysia pasal sakit belakang ni tapi rupa-rupanya bila dah masuk dalam wad (tak campur dengan orang lain) dia taklah sesakit yang ditunjukkan pada penyokong-penyokongnya. Boleh pula dia berjalan tanpa dipapah dan berdiri tegak.


Banyak hal Anwar si penipu ni reka terutama semasa penahanan dia. Penyokong dia tetap percaya sebab masa tu bagi penyokongnya, Anwar seorang manusia yang ditindas. Tak dapat lakukan apa-apa sebab dipenjarakan. Maka bagi menguatkan lagi sokongan ini, isteri Anwar, Wan Azizah, pula menggantikan suaminya.


Tup tup dah 6 tahun anwar dipenjarakan dan dia pun dibebaskan.


Semua penyokongnya bergembira dengan pembebasan Anwar. Mengharapkan Anwar akan mengembalikan perjuangannya untuk keadilan rakyat sebagaimana yang Anwar kata sebelum ini baahwa kerajaan Malaysia tak adil pada rakyat.


Anwar memang berubah selepas dibebaskan. Perubahan dimana kalau dahulu dia asyik jerit reformasi, buat kecoh, bakar kereta, tunjuk perasaan tapi hari ini dia tetap buka mulut luasnya itu untuk mereka-reka cerita agar lebih gempak. Menjadi cerita PANAS!!


Setakat ini sajalah dulu. Nantikan sambungannya nanti….

Advertisements

4 Respons so far »

  1. 1

    Pembebel said,

    Ish, betui ka? Ader sesaper leh konpemkan?

    p/s: Pembebel ahli Kelab Selipar Japan :p

  2. 2

    Oranglam said,

    Biasalah orang Melayu, kalau tak kutuk orang Melayu siapa lagi. Sedang kita dok tengok kesalahan orang kita, kesusahan orang kita, bangsa lain terus maju kehadapan. Sifat sebegini memang mengalir dalam tubuh orang Melayu. Sanggup tak tolong sebangsa kerana berlainan fahaman politik, sedangkan bangsa asing menolong bangsa mereka sendiri tak kira parti apa. Cuba tengok Mamak Keling, mereka sanggup tolong orang India (Hindu) dari tolong Melayu, walaupun sama ugama. Pernah kita selalu dengar orang Melayu kutok orang Cina ke, India ke? tak banyak, tapi Melayu sama Melayu, boleh dikatakan setiap waktu.

  3. 3

    aku said,

    nape x tunjuk paklah pegang bahu michel yeoh? nak tahu gak apa komen ko…mesti ko ckp x salah pegang bahu kn… islam had-had hari benar kn…btl tak? huhuhu..

    haruk pikuk btl puak2 umNO dan pegampu umNO nie…huhuhu

  4. 4

    hamPAS nyior said,

    hahahhahaha n.ajis yg ko kata ulamak tu dok pegang tangan2 wanita tu, ko tknk persoalkan ker??? tk kira lg yg terkantoi dan jelas serta terbukti yg dok buat maksiat kat bilik hotel milik kerajaan negeri dan dalam keretapi…….


Comment RSS · TrackBack URI

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: